Home » » Tahun Baru

Tahun Baru


بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum

Tahun Baru? Semua orang tau lagi beberapa minit lagi kita nak memasuki tahun baru 2012. Tahun baru Masihi, disebabkan tahun masihi dah digunakan secara meluas, rasanya tak salah untuk kita sambut. Tapi dengan cara yang betul, bukan dengan hiburan yang melalaikan. Saya? Saya tak pernah sambut tahun baru dengan cara keluar malam dengan kawan, cukup lah sekadar duduk di rumah dengan keluarga. Itu lagi membahagiakan saya. Kali ni? Kali ni saya berada di kolej..tak dapat nak balik atas sebab-sebab tertentu. Tapi hati ni nak balik sangat. Serius!! hehe..

Semua orang suka dengan tahun baru..semua orang gembira nak sambut tahun baru. Sebenarnya ada apa eh?  Saya rasa sedih bila tahun baru. Sebab apa? Sebab banyak kenangan yang perlu saya tinggalkan pada tahun yang sebelumnya..tahun 2011 banyak kenangan, suka duka. Semua itu mengajar saya erti kehidupan supaya jadi lebih kuat dan tabah. Alhamdulillah umur masih panjang sampai ke saat ni, boleh taip entri baru lagi.hehe.

Sedih juga bila nak masuk tahun baru sebab umur makin bertambah, ajal makin dekat. Betul kan? Mudah-mudahan diri semakin matang dan menjadi lebih baik dari sebelumnya. Azam setiap tahun sama, cuma tertunai atau tidak je. Bila fikir balik masa depan, betul-betul bimbang dan rasa sebak..agak-agak apa kesudahan hidup ni. Semoga kita semua mendapat husnul khatimah (kesudahan yang baik). Azam bukan tahun baru je, tapi biarlah berazam setiap hari. Lagi bagus rasanya ~

Photobucket

Walaupun belum lagi, nak letak jugak animasi ni.hehe :p

Photobucket


P/s : Betul-betul rasa sedih..tiba-tiba je ;'(



 والسلام



Syukran kerana sudi membaca..boleh Like dan Share entri ini

2 luahan hati:

ain soofiyah said...

jangan sedih2.. selamat tahun baru.. atleast awak msih ad kawan untuk smbut tahun baru, kn/

akuamir said...

haha,, slamat tahun baru jugaa!!

salam kenal dan follow,, klo sudi singgah la blog sayaa.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Copyright Control : Atika Aula