Home » » Kosong

Kosong


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum


Lama tak menulis..maklumlah part time blogger. Menulis hanya pada masa lapang (sekarang bukan lapang sangat pun ), menulis bila ada idea ( sekarang bukan ada idea sangat pun ). 

Ada ketika hidup ni..kita rasa sangat berwarna warni..sangat seronok, ada ketika..kita akan rasa hidup ini kosong. Orang yang lemah macam saya, memang akan terasa. Kosong bukan bermakna tak ada orang lain disekeliling tapi saya rasa sangat KOSONG !! 

Orang kata : Hidup umpama roda, kadang kat atas kadang kat bawah. 

Dalam proses nak menjadi seorang dewasa, macam-macam perkara yang perlu kita tempuh. Kini baru saya tau, rupanya zaman kanak-kanak lebih seronok. Tapi masa tetap berlalu dan berlalu dan hidup ini hanya sekali. Masa tak akan dapat diundur. Makin lama kita makin tua, mati pun semakin mendekati.

Semoga perasaan kosong ini tidak berlanjutan kerana saya tau Allah ada sentiasa bersama saya. Saya boleh luahkan segala-galanya kepada Dia. Sesungguhnya Dia Maha Mendengar rintihan hambaNya. 

Jadikan al-Quran sebagai teman dan Allah sebagai tempat mengadu. 


Meniti langkah demi langkah untuk sampai kepada cintaMu ya Allah :')

P/s : Rindu zaman kanak-kanak yang lebih suci dan bersih daripada dosa-dosa duniawi ~


 والسلام



Syukran kerana sudi membaca..boleh Like dan Share entri ini

5 luahan hati:

Faz.M said...

betul..kdg2 akak pun rasa mcm tu..tp, tetap ckp dlm hati Allah tu sentiasa mendengar setiap keluh kesah kita wlpn kita tak lafazkannya.. :)

Himawari Mirsada said...

umm mmg sronok zmn knk2..tau men jer,xpyh pk pe2..nmun stiap yg muda pasti tua..putaran hidup,tp hrpnye hidup kita ni lbh bermkna n diredhai olehNYA..(n_n)mmg lau leh nk putarkn ms agr keslhan dl xpnh aku coretkn tp..sume 2 xmgkin berlaku.

Cik HUMAIRA said...

nice entry :)

Ckin Kembaq said...

Allahuakbar...sy sangat terasa dengan diri ini..dulu kecik2, zmn skolah, kurangnya dosa tu..malah bertambah amalan..skarang, makin berdepan dengan dunia luar, Alllahurobbi...kadang tu rasa keksongan.... +_+

Vampire Lalola said...

Em, kadang-kadang saya pun rasa begitu. :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Copyright Control : Atika Aula