Home » » Dah ucap terima kasih ?

Dah ucap terima kasih ?


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

Satu hari 24 jam..dalam satu jam ada 60 minit. Dalam 60 minit, ada 3600 saat. 
Kita hidup bukan hanya sehari dua, tapi bertahun-tahun, bahkan berpuluh-puluh tahun.

Eh..dah nak masuk 23 tahun rupanya saya hidup kat dunia ni. Baru sedar =.='

Angka kat atas tu, darab la sendiri agak-agak berapa banyak dah masa korang ada kat atas muka bumi ni.
Pernah tak Allah tak bagi korang hirup udara Dia ? Pernah tak korang tak dapat cahaya matahari Dia ?

Pernah tak tak dapat langsung rezeki dari Dia ? 
Even korang tak ikut perintah Dia pun, korang tetap akan dapat. Betapa baiknya Allah..tapi itu bukan syarat boleh terus buat jahat, tu maksudnya Allah bagi masa untuk korang berubah dan bertaubat. 
Ingat..

Dalam masa yang sama, berapa kali korang zahirkan "terima kasih" kat Allah ? 
Yang kita tau, bila tak dapat apa yang kita nak, protes sana sini. Tanya kenapa itu kenapa ini..tapi, jarang sekali nak bersyukur dengan apa yang kita dapat. Kita lupa..ye, lupa. 

Kalau Allah dah tarik nikmat tu, baru teringat dan menyesal. Ye, tu lah manusia. 
Walau apa pun yang terjadi, jangan lupa berterima kasih padaNya.
Sama ada dari segi percakapan : ucap "Alhamdulillah"
Dari segi perbuatan : Ikut apa yang disuruh, tinggal apa yang dilarang.

Hari ni dah berterima kasih kat Allah ke belum ? ^___^

Terima Kasih Allah, Syukran, Thank You

Terima Kasih Allah, Syukran, Thank You

Terima Kasih Allah, Syukran, Thank You

Terima Kasih Allah, Syukran, Thank You


P/s : Hakikatnya sesiapa yang baca doa bangun tidur, dia terus berterima kasih kepada Allah sebab membangunkan lagi pada hari yang seterusnya. Nampak remeh kan, tapi besar ertinya. Jom amalkan c:

Last but not least, thank you Allah for everything. Thank you for giving me this meaningful life and people's around me. With love, Atika Aula 

 والسلام



Syukran kerana sudi membaca..boleh Like dan Share entri ini

3 luahan hati:

fieha said...

terima kasih atas peringatan ni..
terima kasih Allah... :)

Rayen said...

Terima kasih tulisan yang menggugah hati saya supaya selalu mengucapkan "Alhamdulillah" setiap kali mendapatkan sesuatu yang menyenangkan hati dan tidak :D.

diera_nadiera ulalaaa~ said...

salam si cantik macam bunga! :) diera singgah sini tau :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Copyright Control : Atika Aula