Home » » Tutorial Post Template

Tutorial Post Template


بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum

Sekarang ni kalau malam je..mesti saya buat entri tentang tutorial kan..saya pun tak nak dah tangguh-tangguh, nanti makin lama pulak. Ok, lagi satu kan..saya cuma nak bagi tau kat kawan-kawan..kalau ada apa-apa pertanyaan, tanya di fb page sy or inbox sy. Kalau tulis di shoutbox, saya mungkin akan tak perasan sebab saya jarang bukak shoutbox tu. Boleh ye? Saya cuma nak bagi tau je..sebab nanti lambat saya akan reply kalau kawan-kawan tulis kat tempat yang saya jarang bukak. 

Sekarang ni saya nak ajar macam mana nak buat post template..maksudnya, setiap kali kita nak buat post baru..dah sedia ada dah tulisan or gambar kat post tu. Contohnya macam saya buat bismillah dan wassalam tu. Saya tak taip setiap kali nak menulis, tapi saya buat post template sebab lebih mudah. Kalau nak buat signature pun boleh juga..ia akan keluar secara automatik.

Ok, jom saya ajar

1. Dashboard-> Settings -> Formatting 

Tutorial, Tutorial Post Template, Template, Post, Blog, Blogspot, Blogger

2. Akan jumpa di bawah sekali post template


Tutorial, Tutorial Post Template, Template, Post, Blog, Blogspot, Blogger

3. Tulis perkataan yang kawan-kawan rasa nak tulis untuk keluar di setiap post baru. Kalau gambar, letakkan link gambar kat situ.

4. Kalau dah siap, klik save settings.

Tutorial, Tutorial Post Template, Template, Post, Blog, Blogspot, Blogger

Cuba bukak new post, secara automatik akan ada perkataan or gambar yang kawan-kawan letak kat post template tadi..

Done :)

 والسلام



Syukran kerana sudi membaca..boleh Like dan Share entri ini

1 luahan hati:

Sya said...

thankss nk terylahh.. hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Copyright Control : Atika Aula