Home » , » Gambar anda dicuri!!

Gambar anda dicuri!!



بسم الله الرحمن الرحيم

Kali ni saya rasa nak berkongsi 1 laman web dengan kawan-kawan, laman webnya ialah gadiscomel.com. Kat laman web ni..semua gambar-gambar perempuan termasuklah artis n rakan-rakan blogger yang lain ada. 


Saya pon terbaca tentang laman web ni di fadz blogspot..memandangkan ramai yang suka letak gambar di blog, fb n laman web yang lain-lain..maka, saya nak bagi tau supaya berhati-hati lah ye!! Sebab tuan laman web gadis comel tu mungkin dia menciplak gambar-gambar tersebut tanpa izin empunya diri..


Baby Comel, Baby Terkejut, Cute Baby, Gambar Dicuri, Gambar Wanita
Ada rupanya laman web macam ni..baru saya tau.huhu

Kalau anda membenarkan gambar anda tersebar..it's ok. Tapi, kalau tak..saya rasa tak perlu lah letak gambar banyak-banyak di laman web. Kita pon tahu kan..dunia IT, macam-macam boleh berlaku...sebab kt laman web yang saya sebutkan tadi..memang banyak sangat gambar-gambar perempuan. Termasuklah yang pakai tudung skali..huhu. Yang seksi mesti lah tak terkecuali kan...


Saya juga ada terbaca di blog kawan ni..Murnihati. Rupanya watermark yang kita letak kt gambar-gambar tu..boleh diremove. Jgn terkejut ye kawan2..fungsi watermark tu supaya orang lain tahu dari mana gambar tu diambil kan...tp biasa lah, teknologi kan..macam-macam ada.hehe.


Kalau kita wat disabled right click pon..tapi bile search image kat google..stil gambar kita tu boleh di copy paste kan...?? Hmm..itu la dunia IT, memang mudah tersebar. Jadi..kepada blogger-blogger perempuan terutamanya..saya sarankan, kalau anda rasa tak nk gambar anda dicuri, tak perlu lah letak gambar banyak-banyak di laman web anda. Lagi-lagi kat fb..

Saya rasa itu je yg saya nak kongsikan sekarang...be careful ya!!


والسلام




Syukran kerana sudi membaca..boleh Like dan Share entri ini

23 luahan hati:

Fitrah Adnan said...

bahayanya..

Mun said...

ish..teruknya macam tu :|

Mila@Rimbun said...

good info on this. thanks

Abg Gendut said...

kalo gamba abg gendut? hehe

cik FIFFY said...

alamakkk~~

Siti Noraisyah said...

thanks atas nasihat tu, takut jugak.. huhuuu...

Nasz said...

fuh..bhya 2.!!thanx ya coz share..

DAUD said...

tol, hati2 lah letak gambar,
kawan aku pun pernah masuk dlm tu.
sian dia.

~cik fitriah~ said...

thanx share.. bahaya betul dunia sekarang..

Atika Aula said...

be careful :)

ShaLLeyShaLina said...

waaa....kena kurangkan letak gmbr ni T_T tq 4 the info...nk cek gmbor aku ada tak...ehhhh perasan comel la plak...wakakakak

Syed Ahmad Fathi said...

tade plak web lelaki comel .haha.

geekz36 said...

tertunggu-tunggu web lelaki comel

Akram said...

Beware le skalian....

lezaqasandra said...

telah berusaha untuk mendelete pic sendiri dari diculik orang yang tak dikenali dan xminta permission

Notami said...

2 la..bahaya skrg ni kalo letak gmbr kat dlm tenet merata-rata..

Unknown said...

thanks 4da inf0..

Mutiara Bernilai said...

salam.
Alhamdulillah,terima kasih atas perkongsian.. takut n risau gak bila tau..Syukran neh!~ :)

Freaky F said...

gmbr pompan je dia amik..gmbr laki tak nak ke..haha

ummu said...

salam tikah
akak pun ada juga jumpa blog ni awal tahun ni
itulah susahnya dunia IT ni kan..

Tukang Karut said...

kalo kat blog nie leh disable right klik..
tp byk jew software yg still leh curi gmbr2 nie..
so jgn la letak gmbr2 yg teruk2 kpd rakan blogger sumer

bella said...

thanks sgt2 tuk info tu:)

DaKoSue said...

ermm dah x der keje ker nk wat mende la dok sebar gmbr org baik jadikan blog tu 1 platform yg bguna utk kita dan org lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Copyright Control : Atika Aula